Marieke van den Abbeelen

Opleiding en school: Fontys Hogeschool Lerarenopleiding Spaans
Stageschool: Kempenhorst College

Ik kies voor het onderwijs omdat
Ik graag met jongeren wil werken. Om ze kennis te laten maken met mijn vakgebied, te inspireren, maar ook om ze een hand uit te steken wanneer dit nodig is. Iedere leerling mag gezien worden en verdiend een luisterend oor!

Mijn mooiste stage-ervaring is
Dat ik de mogelijkheid heb gekregen mijn creativiteit te uiten in leuke werkvormen, die ik vervolgens kon uitproberen in de lessen samen met mijn leerlingen. Leerlingen via een andere manier onderwijs bieden, om ze te motiveren en vooral plezier te zien hebben!

Mijn tip voor jou tijdens je stage in het onderwijs
Vergeet niet te genieten van alle ervaringen die je opdoet tijdens jouw stages. Soms kan het druk of stressvol zijn… Dus sta ook vooral stil bij wat voor proces je wel niet doormaakt! Je bent constant aan het groeien en je mag jezelf daarin zeker waarderen voor je harde werken.