Samen opleiden

Daar gaat het om bij Trion opleidingsschool. Scholen en lerarenopleidingen vormen samen de Opleidingsschool. Door het beste van deze beide werelden bij elkaar te brengen, kunnen we een rijke leeromgeving inrichten voor studenten, aanstaande en ervaren leraren. We delen de verantwoordelijkheid voor het opleiden van onze studenten. En het stukje dat we vanuit school bieden en meegeven, daar willen we goed in zijn. Daarom hieronder 5 uitgangspunten die we belangrijk vinden.

Opleiden

In een opleidingsschool wordt minimaal 40% van het curriculum van de lerarenopleiding uitgevoerd. Dat gebeurt in echte praktijksituaties. Opleiders van de lerarenopleidingen en de opleidingsscholen werken intensief samen om voor jou een stevige opleiding voor docenten in spé te verzorgen.

Begeleiden

Op iedere school werken deskundige leraren die zijn gecertificeerd om jou als aanstaande collega’s te begeleiden. Bij deze werkplekbegeleiders en schoolopleiders ben je als student in goede handen.

Kwaliteit

Deze ontwikkel je bij Trion doordat we een een doorlopende leerlijn bieden. Deze start met de lerarenopleiding en loopt door tot de de fase dat je een seniordocent bent.

Doorlopende leerlijn

Voor het begeleiden van beginnende leraren en de voortdurende professionalisering van meer ervaren collega’s is veel aandacht. Onze opleidingsschool is er voor alle onderwijsprofessionals. Hoe inspirerend is dat!

Onderzoekende houding

Een speciale vorm van professionaliseren is het uitvoeren van een praktijkonderzoek; dit geldt met name voor vierdejaars studenten. Maar iedere student werkt vanuit een onderzoekende houding, dit past binnen onze schoolcultuur. Aankomende, beginnende en ervaren docenten onderzoeken hun eigen onderwijspraktijk. Het doel hiervan is om zowel de leeromgeving als de leerkwaliteiten van leerlingen te verbeteren.

Explainer voor onze werkplekbegeleiders