Jongerencoaching

Als helpende hand maak je zoveel verschil!

Als je je tweede, derde of vierdejaars stage komt lopen binnen Trion, dan krijg je 2 middagen een training om vervolgens aan de slag te kunnen als jongerencoach.

Een jongerencoach wordt gekoppeld aan een leerling die behoefte heeft aan extra ondersteuning. Deze extra ondersteuning kan bestaan uit:

• Het plannen of maken van huiswerk en leerwerk
  • Leren ‘leren’
  • Sociale ondersteuning
  • Een luisterend oor

Daarnaast zijn er ook leerlingen die behoefte hebben aan ‘gewoon een praatje’ omdat ze het fijn vinden om hun verhaal kwijt te kunnen.

Wat leer jij hiervan?

Tijdens de bijeenkomsten krijg je training in het voeren van gesprekken en het begeleiden van leerlingen. De training wordt gegeven door onze orthopedagoog. Je bent dus bezig met het ontwikkelen van je pedagogische vaardigheden. Daarnaast onderhoudt je de contacten met de mentor en de orthopedagoog en zo leer je het zorgsysteem van de school van binnen uit kennen.
Het programma sluit goed aan bij thema’s als ‘Oog voor elke leerling’.