Onze microlearns

Microlearns

Enkele school- en instituutsopleiders van Trion hebben begin dit schooljaar op initiatief van Astrid Oomens en onder leiding van Helma van den Berg, in een APV-pilot, een aantal microlearns ontworpen. In deze microlearns hebben we een poging gedaan om de praktijk- en theoriekennis, die op dit moment vaak voorbij komt in onze gesprekken op de leerwerkplekken, kort en krachtig te bundelen en vorm te geven: drie zaken om te onthouden, in drie minuten uitgelegd. Studenten in de Opleidingsschool kunnen zich hierop abonneren en krijgen dan de komende tijd  inspiratie op thema’s als; differentiëren dmv formatief handelen, diversiteit in de klas, meertaligheid, groepssfeer begeleiden, pesten en oplossingsgericht coachen, in hun mailbox voor bij de koffiepauze!

We zijn benieuwd wat deze aanvulling op onze toolbox voor het begeleiden in de driehoek van praktijk, persoon en theorie voor de studenten kan betekenen. Mocht je als student of opleider in een Opleidingsschool geïnteresseerd zijn in deze microlearns, dan kun je Astrid Oomens of Saskia Heunks een persoonlijk berichtje sturen.

Dank aan Astrid voor dit initiatief, aan alle ontwikkelaars: Maxime de Vries, Ewout Koster, Ceciel Verlijsdonk, Inge Brons, Nico van de Klundert, Mara Rooijmans, Astrid Oomens en aan Helma van den Berg voor de technische en creatieve ondersteuning, dank ook aan FLOT en Trion die hier samen ruimte toe gaven.

Differentiëren door middel van formatief handelen; animatie

Voorbeelden van formatief handelen; interview video

Diversiteit in de klas; animatie

Meertaligheid; animatie

Oplossingsgericht coachen; video

Oplossingsgericht coachen; praktijkvoorbeeld eventueel ter verdieping.

Oplossingsgericht begeleiden