BSL 2: samen leren in een videoclub

BSL2

Samen leren in een videoclub

Sommige Trionscholen bieden in jaar 2 een specifiek professionaliseringstraject aan: Samen leren in een videoclub.

Dit schoolinterne traject van 6 bijeenkomsten is bedoeld voor starters in hun 2e jaar op school èn voor ervaren collega’s die behoefte hebben aan een gestructureerde vorm om hun eigen praktijk weer eens onder de loep te nemen. Ben je een zij-instromer of deeltijd flexstudent, dan past deze vorm van samen professionaliseren in de school waarschijnlijk ook goed bij je.

De focus in dit traject ligt op (leren) peercoachen, werken met videofeedback, je persoonlijke leervraag scherp krijgen en vanuit een onderzoekende houding een interventie aanvliegen in je eigen lespraktijk.

De mix in de leergroep van ervaren en startende collega’s, verschillende vakdisciplines, jong en oud, maakt dat dit tot een bijzonder traject voor zowel je persoonlijke ontwikkeling als leraar, maar ook voor de ontwikkeling van de lerende cultuur in de school als geheel.

Informeer bij de schoolopleider en/of coaches van je school naar dit traject.