Damiën Goossens

Opleiding: Fontys Lerarenopleiding Tilburg (GE VT)
Stageschool: Stedelijk College Eindhoven locatie Oude Bossche Baan

Ik kies voor het onderwijs omdat
Alle moeite die je iedere dag in je werk steekt gaat naar andere mensen. Door alle theoretische kennis en ervaring op stage die je toepast kan je leerlingen begeleiden en echt iets bijbrengen; dat is waardevol en belangrijk.

Mijn mooiste stage-ervaring is
Mijn mooiste stage-ervaring was toen ik een groep vast lesgaf en de meeste leerlingen een hoog punt haalde voor hun toets. Dit motiveerde mij enorm omdat ik samen met de leerlingen hard aan het werk ben gegaan om alle stof voor de toets te behandelen en te begrijpen. Toen dat harde werk in cijfers uitbetaald werd gaf dat mij en de leerlingen ontzettend veel voldoening.

Mijn tip voor jou tijdens je stage in het onderwijs
Probeer uit! Lesgeven vraagt zoveel verschillende aspecten en vaardigheden van je dat het onmogelijk is om alles meteen te kunnen. Niemand verwacht van je dat je al les kan geven. Als je afwijkt van de veilige wegen en zelf gaat onderzoeken kom je er het snelste achter wat voor jou wel werkt en wat niet.