Sandra van Mil

Sandra van Mil

Trion schoolopleider Strabrecht College Geldrop, docent geschiedenis, coach h4/h5

Mijn hart klopt sneller in het onderwijs
Wanneer ik zelf voor de klas sta word ik blij van het maken van verbindingen. Verbindingen tussen de stof en de leerling, verbindingen tussen leerlingen, verbindingen tussen het heden en het verleden en tussen de leerlingen en mezelf.
Bij het begeleiden van studenten voor de klas word ik blij wanneer een student stappen zet waarbij grenzen verkend worden. Een student worstelt soms met vraagstukken, gaat op de werkvloer en in de theorie op zoek naar oplossingen, probeert deze uit en maakt deze onderdeel van het handelen.

Mijn mooiste ervaring met een stagiaire op mijn school
Een student die al op meerdere scholen een stage heeft af moeten breken, blijkt bij ons een diamant te zijn! De WPB’er heeft hem de vrijheid en het vertrouwen gegeven, de IO en ik als SO hebben hem in het begin ondersteund door veel samen te reflecteren. Nu gaat hij ook nog zijn eindstage bij ons vervullen. Inmiddels is het een docent die zeker past binnen ons onderwijs! Trots dat mijn collega’s in hem geïnvesteerd hebben en hem toch nog een kans hebben gegeven.