Linda van de Wiel

Trion schoolopleider Heerbeek College

Mijn hart klopt sneller in het onderwijs
Het is een voorrecht om met jongeren te werken. Het moment waarop je ziet dat het kwartje valt, is altijd weer mooi. Het meegeven van een goede basis, zodat ze verder kunnen komen in hun leven, is voor mij een van de drijfveren.
Als ik in de ochtend naar school ga, heb ik ook niet gevoel dat ik ga werken, maar dat ik mag gaan lesgeven. Ik hoop dat iedere docent dit zo mag ervaren.

Mijn mooiste ervaring met een stagiaire op mijn school
De mooiste ervaring met alle (niet met een) stagiaires is als we na afloop kunnen concluderen dat het een stage is geweest die waardevol is geweest. Een ieder is bezig met eigen ontwikkelpunten en daaraan een bijdrage leveren is gewoon leuk.
We blijven een leven lang leren en de momenten dat mijn collega en ik iets leren van een stagiaire geven me iedere keer weer energie.