Press ENTER to search or ESC to close window

Knowledge labs

The Trion learning landscape in development

The Trion learning landscape currently consists of:

Knowledge labs Leap Forward
Trion Training School participates in the national NRO/SIA project Leap Forward. The knowledge labs work with scrum elements and a design-based learning cycle of eight meetings. The themes are different every year, but are grouped around Doing education differently, organising education differently, education being different, managing education differently.

• Kennislab lerende organisaties (‘20-’21)
  • Kennislab professionele identiteit (‘20-’21)
  • Kennislab Didactiek van authentiek leren (‘21-’22)
  • Kennislab De leerling centraal (‘21-’22)
  • Etc….

Schoolinterne PLG’s en kennislabs

Elke Trion opleidingsschool heeft uiteraard zijn eigen interne vormen van samen leren, vaak gekoppeld aan dominante schoolontwikkelthema’s, zoals formatief handelen, Brainport, CLIL, NT2, digitale didactiek, leercoaching, etc. Sommige scholen werken met workshops, trainingen studiemiddagen, kennislabs, videoclubs, intervisie, etc. Informeer bij je eigen schoolopleider, coach en/of directie naar de mogelijkheden intern.

Voor het schooljaar 2022-2023 verwachten we ons leerlandschap uit te kunnen breiden met een tweetal professionele werkplaatsen:

Trion werkplaats formatief handelen en Trion professionele werkplaats Challenge Based Learning