Mitchell de Kleijn

Trion schoolopleider Stedelijk College Eindhoven, locatie Oude Bossche Baan
Docent Mens & Maatschappij, Maatschappijleer, Maatschappijkunde

Mijn hart klopt sneller in het onderwijs
Het maken van een verschil: Het onderwijs biedt de mogelijkheid om een blijvende impact te hebben op de levens van (jonge) mensen. Door hen te onderwijzen, help je hen de vaardigheden en kennis te verwerven die ze nodig hebben om het onderwijs in te gaan. Het gevoel dat je een verschil maakt doet mijn hart sneller doen laten kloppen.
De groei en ontwikkeling van toekomstige leraren zien: Het is fijn om de groei en ontwikkeling van de leraren-in-opleiding gedurende het opleidingsproces te zien. Wanneer je merkt dat ze meer zelfvertrouwen krijgen, nieuwe inzichten verwerven en vaardigheden verfijnen, geeft dit een gevoel van trots en voldoening aan mij. Het is een beloning om te weten dat je een rol hebt gespeeld in hun professionele reis naar de docent.

Mijn mooiste ervaring met een stagiaire op mijn school
De mooiste ervaringen vind ik zelf de dankbaarheid die studenten tonen met de begeleiding die ze krijgen op onze locatie. De energie die bij mij vrijkomt als studenten hun dankbaarheid uiten is ontzettend groot. Door stagiaires te begeleiden, dragen we bij aan de kwaliteit van het onderwijs op de lange termijn. We hebben de mogelijkheid om kennis en ervaringen door te geven en een positieve invloed te hebben op de toekomstige generatie docenten. Het gevoel dat je bijdraagt aan de vorming van toekomstige onderwijzers is voor mij bijzonder waardevol.