Rijke leeromgeving realiseren

Trion staat voor transparantie en wil een authentieke, open en rijke leercultuur bieden aan alle betrokkenen (leerling, student, collega, partner) in elke opleidingsschool en dat betekent voor Trion investeren in een dynamische leercultuur, waarin een onderzoekende houding de basis is.

Hoe meer diversiteit er aan scholen is binnen het partnerschap, hoe meer maatwerk er ook voor de student is om zijn leerwerkplekken te kiezen. Vanuit de gezamenlijk gedeelde Trion visie ten aanzien van opleiden, en professionaliseren, hebben de scholen regie over het leren en werken in de school. Een rijke diversiteit aan scholen binnen het partnerschap biedt individuele scholen ook de kans om te profiteren van de kennis en expertise van andere scholen, en om zowel op informele als formele wijze van elkaar te leren. We betrekken studenten bij de maatschappelijke vraagstukken en uitdagingen in onze scholen waarbij samen ontwerpen, ontwikkelen en onderzoeken centraal staat.